ASTIM NEDİR?

Astım, solunum yollarının süregelen bir iltihap sonucu aşırı derecede duyarlı olmasına ve bazı etkenlerle zaman zaman daralmasına neden olan bir solunum yolu hastalığıdır.Astım hastalığı alerjik olabileceği gibi, alerjisi olmayan kişilerde de yine genetik ve çevresel faktörlerin etkisi ile ortaya çıkabilir. Alerjik rinit alerjik astıma eşlik eden hastalıkların başında gelir. Alerjik astımı olan hastaların yaklaşık %80’indeallerjik rinit mevcuttur ve iki hastalığın birlikte tedavi edilmesi gerekir.
Astım belirtileri çeşitli şekillerde ortaya çıkabilir.

Astımlı Hastada Hangi Şikayetler Bulunur

  • Kişi nefes darlığı hissedebilir, 
  • Yalnızca kuru öksürük atakları olabilir, 
  • Gece sabaha karşı öksürük ya da nefes darlığı hissi ile uyanabilir, 
  • Koştuğu ya da spor yaptığı sırada ya da hemen sonrasında nefes darlığı, öksürük atakları olabilir.
  • Bazı hastalar ise soğuk hava teneffüs ettiklerinde, bazılarında ise fazla güldüklerinde veya ağladıklarında öksürük, nefes darlığı atakları ortaya çıkar. 
  • Bunların tamamı bir hastada olabileceği gibi bazen de tek bir bulgu ile kendini gösterir. 
  • Öksürük, nefes darlığı, hırıltılı solunum, göğüste sıkışma hissi genel yakınmalardır.


Astımda  Atak Başlatan Sebeplerden Bazıları:

  • Başında allerjenler, viral enfeksiyonlar, çevresel hava kirleticiler ki bunların arasında en
  • önemlisi sigara dumanı vb.
  • Parfüm, temizlik maddesi gibi tahriş edici maddeler, spor, soğuk havanın solunması, bazı ilaçlar ve bazı gıdalar gelir.
  • Polen mevsiminde sabahları dışarı çıkmak gerekiyorsa maske ve gözlük kullanmalı, 
  • Sabahları pencereler açılmamalı, gece pencere açık bırakılmamalı, 
  • Dışarıdan geldikten sonra duş almalı, rüzgarlı havalarda mümkün olduğunca dış ortamda bulunmamalıdır.

Allerjik hastalıklarda allerjiye sebep olan maddeden kaçınmak tedavinin ilk basamağıdır.
  • Özellikle yattığımız ve en çok zaman geçirdiğimiz bölgelerde yün ve uzun tüylü halı kullanmamalı, , 
  • Evde nemi azaltmalı, ev içinde çamaşır kurutmamalı, 
  • Evde mümkünse hayvan beslenmemelidir.


            

     


astım nedir,astımın tedavileri,allerjik astım,allerjik astımın sebepleri,sağlık bilgileri,astımın sebepleri,astımdan korunma yolları,astımın ilaçları, güncel zaman,astım bronşit,astıma neden olan sebepler,astıma kullanılan ilaçlar,astımın sebepleri,astım,www.guncelzaman.blogspot.com

0 yorum:

erol

Yorum Gönder

 
Top