Astımın tedavisi var mıdır:


Astım tedavi edilebilen bir hastalıktır. Uygun tedavi ile astımı tamamen kontrol altına almak
ve normal bir yaşam sürmek mümkündür.

Başlıca tedavi ilkeleri:

  • Allerjen ve tetikleyici etkenlerden kaçınmak
  • İlaçları düzenli kullanmak.
  • Sürekli doktor kontrolüyle ve kendi kendine ölçümlerle hastalı kontrol altında tutmak.

Astımda ne tür ilaçlar kullanılır:

Hava borusunun kaslarını gevşeterek, hava yolunun genişlemesini sağlayan rahatlatıcı ilaçlar hastanın şikayeti olduğu dönemde kullanılan, ancak tedavi etme özelliği
olmayan ilaçlardır.Bu ilaçların çok fazla kullanılması yan etkilerin
ortaya çıkmasına sebeb olur ve hastalığın kontrol altında olmadığını gösterir.
Koruyucu ilaçlar tedavi etme özelliğine sahip olup astım hastalığının özelliği olan hava
yollarındaki ödem, şişlik, salgı vs giderir.

Astım hastalığının tedavi edilmediği takdirde hayatı tehdit edebileceği göz önüne alındığında bu ilaçların yan etkisi göz ardı edilebilir.

Astım ilaçları hangi yolla kullanılırlar:

Astım ilaçları solunum yolu ile kullanılmaktadır. Böylece hastalığın olduğu nefes borucuklarına
ilacı doğrudan uygulayabiliriz. Etki daha kısa sürede ortaya çıkar, ilaç çok az miktarda kan
dolaşımına geçer, böylece yan etki azalır.


   



astım nedir,astımın tedavileri,astıma iyi gelen yiyecekler,astıma çözüm,astımın sebebi,astım,astıma çözüm nelerdir,astım ilaçları nelerdir,astım ilaçları,

0 yorum:

erol

Yorum Gönder

 
Top